Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

söndag 28 mars 2010

Eggzactly!

Jag tycker klag-bloggar är otroligt trista, så jag tänker nästan låta bli att klaga här. Men fy, vilken vecka! Det blev ingen statistiktenta för mig i fredags, den får jag ta i april när jag har fullt med annat att göra samtidigt... Och så ska jag sitta uppe i natt för att få ihop teoridelen till uppsatsen. Men jag har i alla fall presterat några små söta påskägg. Perfekta tunnelbane- och kvällsprojekt. Mönster från Garnstudio, garn från min skattkista. En kul grej i och för sig är att bilen kommit ur sin ABS-hypokondri. Så nu kan jag förpesta miljön igen, härligt!
Mamma och pappa tittade in här på hemväg från farmor, och berättade att hon blivit så glad över prinsesstårtan jag virkat till henne. Jag visste att det var right up her alley. Mina föräldrar berättade också att när de kommit in till farmor för (överenskommet) fika, bekände hon att det inte fanns mycket kvar av tårtan de kommit med dagen innan, för den hade hon gått upp mitt i natten för att göra slut på. Jag säger då det!
Nej, nu ska jag ta en sista slurk micrat te och fortsätta med teorikapitlet. Jag vet att ni dör av nyfikenhet!

5 kommentarer:

bani sa...

Urk burk vad mycket jobbigt. Akta dig för LJ-fällan. ;)

Bernadette/Finally Teatime sa...

Vilken fälla är det? Ska akta mig!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Pyssligt, alla mina planer på påskpyssel har gått upp i rök, men om jag börjar nu kanske det kan bli något till påsken nästa år.

Azi sa...

hahahaha...vad roligt det där med Mojan!

bani sa...

LJ = Livejournal, där alla fjortisar brukade beklaaaga sig över sina liv.