Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

torsdag 4 mars 2010

Poncho tutorial

Kom att tänka på att jag har en fin steg-för steg-beskrivning av hur man virkar den där ponchon jag visade upp igår. Om det är något som verkar oklart är det bara att lämna kommentarer så ska jag försöka komplettera.
1. Virka ett gäng luftmaskor.
2. Sen börjar du virka stolpar eller nåt i luftmaskorna.
Håll koll så det inte blir fel antal.
3. När virkningen kommit tillräckligt långt inser man att något 
ändå blivit väldigt fel. Då krävs några glas vin i gott sällskap innan 
man bestämmer sig för att repa upp de senaste dagarnas arbete.
Slutligen fästes alla lösa ändar och knapparna kläs. Lycka till!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha du e rolig!

Bernadette/Finally Teatime sa...

Tack! Kul att du hälsar på!