Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

måndag 22 mars 2010

Tårta på tårta

Fortsatte på tårt-temat av bara farten, den här gången improviserade jag. Det skulle blivit en påsktårta, men det skulle vara en ros minsann, det sa beställaren. Det går ju så snabbt att göra tårtor (bortsett från tiden man ägnar åt att repa upp), så det blir nog fler framöver!
Eftersom jag inte hinner tillverka så mycket nytt får jag passa på att lägga upp mina gamla alster. Den här mössan sydde jag av en slaktad Evisu-tröja från Stadsmissionen. Blev väldigt snyggt att ha loggan både fram och bak, tycker jag. Och Teodor älskar den verkligen! Får hitta på nåt nu när den eventuellt börjar bli lite liten... kilar kanske?
Och så måste jag dela med mig av den hemska syn som mötte mig i morse - vad hade den här dockan gjort för ont för att hamna i bakluckan på bilen på det där viset? Måste ha golat om nåt känsligt, för jag tyckte det var särskilt råbarkat att inte ens försöka stoppa ner benen  ordentligt. Såg senare hur gärningsmannen helt okänsligt satt rakt ovanpå dockan med benen utstickande. På väg att dumpa den i nån oländig träskmark i närområdet kan jag tro.

4 kommentarer:

bani sa...

Huliganbarn! Har du sett prinsesstårtevantarna som är i omlopp? Du får göra tårtmössor att ha till.

Bernadette/Finally Teatime sa...

I vilket lopp är de i omlopp? Har sett mössor, men inga vantar...

h/saltaste bönan sa...

Snygg och brödig! Gillar att du inte fallit för frestelsen att ha i sylt. Min pappa kom hem med en sån en gång. Inte gott alls.

bani sa...

Tant Kofta har stickat prinsesstårtevantar!

http://koftanskoffert.blogspot.com/2010/02/stickbeskrivning-vantar-som-en.html/