Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

måndag 15 mars 2010

Waaaaaaaaaaay past midnight, men...

[award.jpg]
...jag skulle bara skriva att jag verkar ha fått en award av Supersalta Superbönan, en bloggare av rang! Jag är oerhört smickrad. Vet inte om hon råkat ramla på tangentbordet eller om hon faktiskt med mening kallar mig ett "stjärnskott", men herregud vad jag blev glad! Det är min positivitet och kreativitet som genererat detta. Jag visste väl att det skulle betala sig nån dag att jag är såhär bra. Borde kanske länka till detta i mitt CV som cirkulerar på några väl valda ställen as we speak.
Nu tillhör det egentligen award-reglerna att man ska vidarebefordra till 12 andra bloggare yada yada yada. Men jag tror alla de (3) bloggare jag känner (inom virkbranschen i alla fall) redan har fått utmärkelsen. Så jag säger bara tack och skänker en uppskattande tanke åt alla kreativa bloggare som jag inte vågar närma mig ännu, ska jobba upp ett litet arkiv först. På tal om det - har kommit en liten bit på min tårta sen jag nämnde den sist. Har bytt mönster, det första blev liksom inte bra. Nu är det detta mönster från Tant Grön som är utgångspunkten. Tårtans botten är inte klar, och den är inte stuffad ännu. Den kommer nog att bli stiligare om bara ett litet tag.
Klockan är kopiöst mycket, och jag är uppe bara för att jag höll på med min del av metodkapitlet till min magisteruppsats ända tills alldeles nyss. Bildbevis bredvid tårtan, jag har inte lagt dit boken enbart för att den är dekorativ, utan mest för att den faktiskt råkade ligga där.
En till förklaring till varför jag är uppe är att min jet-laggade make har gjort varm choklad åt oss båda. Han har varit lite ur fas sen i torsdags när han dråsade in från Staterna. Med sig hade han... (drum roll)... Kool-Aid!! Och ni som inte vet vad det är bra för har uppenbarligen inte spenderat en massa tid på internet surfandes efter garnfärgningstips. Men det har ju jag. Så därför tänker jag inte dricka ett endaste dugg av denna brygd, utan färga järnet. 
Jag har dekorerat lite med några särskilt snygga leksaker. Mr Spock har en härlig funktion, om man trycker på en knapp på hans rygg säger han "Hatt barn, hatt Larsson". Enligt Dolores i alla fall.

4 kommentarer:

bani sa...

Hatt barn, hatt Larsson. Hahaha!

Bernadette/Finally Teatime sa...

Är det Klingon, du som vet?

bani sa...

Jag tillbringade pinsamt lång tid med att fundera över vad det kunde vara, men kom inte på det. Det lär inte vara Klingon dock. Ta med den på söndag vetja.

Bernadette/Finally Teatime sa...

Ja, alltså han säger "Live Long and Prosper", men Dolores menade att han sa Hatt barn, hatt Larsson. Jag tänkte att det kanske var klingon för "live long...".