Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

onsdag 17 mars 2010

Egentiden läker alla sår

Sådärja! Har spenderat tisdagskvällen på syjunta med Kransens finest. Värdinnan hade en hel vecka för sig själv, och atmosfären var fullkomligt stressfri. Jag var lite duktig och virkade klart farmors prinsesstårta, och den blev relativt tårtlik till slut. Hon bör i alla fall se att det inte ska föreställa en pannkaka. Och så blev det så, att barnen tyckte den var jättefin och ville ha något liknande själva. Och, who can blame them?
Har även gjort lite nytta i andra avseenden idag, tog på mig business-looken och styrde upp lite saker. Jag gillar business-looken, den gillar mig, vi kan nog bli ett par snart!

3 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

Kanonsnygg! Nu kan jag inte blogga idag för kommer framstå som en copycat. Gillar verkligen rosen och ditt blad. Jag har mycket svårt att få till rodor.

Bobo/Rumba de kransen sa...

Äntligen kommer jag in på bloggen! Har försökt otaliga gånger men får bara timglas. Har en anings bloggabstinens så det blir bra att jag kommer hem på lördag och dessutom får egen egentid då. Skönt att tårtan äntligen är klar. Den blev ju kanon.

Bernadette/Finally Teatime sa...

Är själv lite nöjd med tårtan! Hanna, vad är problematiskt med rosor? Jag har inte gjort det förut, men följde beskrivningen på Tant Grön, och det var enkelt.