Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

lördag 6 mars 2010

Den trotsiga koftan

Här är min kofta som varit på gång sen ...september tror jag. Följde ett mönster från Garnstudio, en riktig Odd Molly-rip off. Det gick åt oerhört mycket garn, 900 g om jag minns rätt. Jag använde ett garn som liknar Eskimo (Natur Uld, 100 g-nystan). Kantade med vitt Eskimo-garn. Det började med att ärmarna inte alls passade i ärmhålen. Fick skarva och virka dit mindre snygga kilar. Sedan visade det sig att Eskimo är ett dåligt garn att kanta med, det liksom fransar sig och ser fult ut. Har använt koftan en hel del, för den är varm och skön. Men inte förrän igår handlade jag fina pärlemorknappar, och för några veckor sedan köpte jag ett nystan Nepal från Garnstudio som jag tänker göra om kantningen med. 
Sen måste jag väl köpa ytterligare ett nystan mörkblått garn, för jag tänkte att jag skulle virka en sån där liten ...flärp eller vad man säger att sätta med två knappar bak i midjehöjd.
Nu gäller det att uppbåda lite energi för att göra allt detta, för visst är koftan ändå rätt snygg!! Fick inspiration när  jag såg att Daffodill Daze virkat en galet snygg kofta som påminner ytte-pyttelite om min egen.
Kanske tar jag med mig detta till min vän Bloggdrottningen ikväll?

5 kommentarer:

ML@daffodill daze sa...

Där var den ju, koftan! Ursnyggt med kantningen.

Bobo/Rumba de kransen sa...

Tack för ikväll! /Bloggdrottningen som aldrig uppdaterar.

Bernadette/Finally Teatime sa...

Tack själv! Alltid trevligt med kungligheter!

Anonym sa...

Knallfin! Fikk meg til å tenke på sommerkvelder.

Tant Grön sa...

Du har rätt, det var ett litet fel i mönstret som nu är korrigerat. Tack för att du uppmärksammade mig om det! :)