Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

tisdag 2 mars 2010

Vad jag gjorde på Mallorca

Eftersom det fortfarande går långsamt med min Starling handbag (är på handtagen nu), får jag fortsätta lägga upp sånt jag gjort tidigare. Det här plagget är en nostalgiponcho jag virkat i silverfärgad Cotton Viscose från Garnstudio. Jag virkade den under våra två veckor på Mallorca i somras. Den var rätt sandig och saltig när vi kom hem, men jag sköljde den och kände mig riktigt snygg i den på min lillebrors bröllop! Jag tycker att det är jätteroligt att virka mönstervirkning eller vad det heter när man gör mönster av själva garnet. Det är verkligen spännande att se hur mönstret växer fram medan man räknar stolpar, dubbelstolpar, luftmaskor och annat. Nån mer som tänker bjuda mig på galej? I så fall kan jag väl dra fram den här gamla trasan igen!

3 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Sagolikt fin, vi ska nog hitta nåt tillfälle när du kan använda den. Nån dag ska du får lära mig hur man gör annat än fasta maskor och stolpar.

Anonym sa...

Vad fin du är!!
Har själv beställt lite garn till en sjal eller liknande (hat inte bestämt mig vilket mönster från garnstudio jag ger på mig - var detta svårt?) mamma fyller nämligen år slutet av månaden ;)

Bernadette/Finally Teatime sa...

Thanx, guys!! Bobo, det var ju din idé från början att jag skulle virka nåt till bröllopet, kommer du ihåg det?
Och ikketikketheo; det var inte svårt. Bara som vanligt att man måste hålla reda på att det blir rätt antal av allt. Min klassiker är att börja slövirka efter ett tag och bli tvungen att repa upp väldigt mycket för att jag hoppat över nån maska eller gjort nån för mycket.