Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

söndag 21 februari 2010

Tomten kommer från Älvsjö eller Tokyo

Idag var jag bara tvungen att få lite muntration, så jag trotsade kollektivtrafikkaoset och tog barnen med mig till Syfestivalen i Älvsjö. Väldigt mycket fokus på quiltning, men vi hittade lite smått och gott. Särskilt de fina yllegarnerna gjorde mig glad, de två härvorna åt vänster är estniska, den högra från Uruguay. Sen kom familjefadern hem, hett efterlängtad av oss alla, och med sig hade han de finaste treats man kan tänka sig! Två japanska virkböcker blev det att lägga till samlingen, de är very very inspirerande... Nu hoppas jag att den kommande veckan blir angenämare än den gångna - det bådar gott; denna söndagkväll tillbringas i trevligt sällskap med äkta man i stället för otrevligt sällskap av annalkande kräksjuka.

4 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Vilka grejer! Vi måste ses snart och virka lite så att jag kan få dreggla över de fina böckerna. Oroa dig inte, jag menar bara bildligt dreggel.

Bernadette/Finally Teatime sa...

Ta med dig en av dina dregglisar just in case så styr vi upp nåt snart!

Mia sa...

Jag var också på syfestivalen men lyckade komma hem utan garn men massa annat. Är beskrivningarna på svenska eller är det så bra bilder att man förstår utifrån dem. De brukar ha bra utförliga bilder. Min mamma är från japan och vi har en resa inplanerad i vår då kommer det att köpas massa roliga pysselböcker och pyssel.
Kul att du vill vara med i tävlingen vinnaren dras av trollungarna i eftermiddag.

Ha det bra./ Mia

Bernadette/Finally Teatime sa...

Mia; det är fina scheman i böckerna, och en del symbolbeskrivningar med bilder. Annars några enstaka ord på engelska som man inte har särskilt mycket nytta av. Jag tror bilderna räcker långt. Jag tror böckerna inhandlades på en affär som heter Kinokuniya. Hittade boktipsen på futuregirl.com. Håller tummarna i eftermiddag, då!