Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

måndag 15 februari 2010

Blogg på grund av anledning

Söndag kväll, inledningen på en skön, effektiv vecka tänkte jag. Några jobbansökningar skulle slutföras, läsberget skulle minskas, kanske skulle jag ha en stund över för lite virkning. Medan jag höll på med de personliga breven, laddade upp betyg och intyg i olika format, kände jag hur magsjukan närmade sig. Sen gick det som det gick.
Eftersom dagens alla aktiviteter fick ställas in, såväl det efterlängtade, sällsynta biobesöket ikväll som alla måsten på universitetet, fick jag lite tid att sjösätta den här bloggen. Endast det sjukt slappa tempot har gällt idag, men nu börjar jag vakna till liv. Min mapp med vetenskapliga artiklar kommer snart att få njuta av mitt sällskap!
Virkningen har jag inte pallat ta upp. Det är en Shetland-style shawl ur Crocheted Afghans som bara krånglar. Så jag tror att jag tänker börja på en Starling Handbag som jag hittat hos inspirerande Futuregirl
Jag funderar på om Dolores framfört sin dockteaterföreställning "Annorlunda" ännu. Hon har ju affischerat om den på ett elskåp på vägen till dagis. Klockan 4 i Uppsala skulle den äga rum. "Jag är ledsen mamma, men du kommer nog att missa en av föreställningarna, för den kommer att vara i Uppsala". Hmm. Kanske kan se den via Skype?

Inga kommentarer: