Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

tisdag 16 februari 2010

Ett potentiellt UFO

Så här ser den ut, min bångstyriga Shetland-style shawl. Någonting går snett och på något underligt sätt blir det för få eller för många maskor på kanten. Har repat upp flera gånger, försökt rita ett schema, räknat maskorna på själva sjalen, i beskrivningen hur många gånger som helst känns det som. Vet inte var det går snett. Och orkar inte riktigt ta itu med det nu. Jag hade planerat att ge bort den i present, och det tar inte lång tid att virka den, men det tar otroligt mycket tid att försöka förstå vad felet är.

4 kommentarer:

Unknown sa...

GRATTIS till bloggen!! I like!/Elin

h/saltaste bönan sa...

Den ser fin ut, kommer ju inte synas när du tar på den. Vilken snygg banner du har förresten!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Är du säker på att det är fel? Det kanske blir bra om man drar lite i den?

Bernadette/Finally Teatime sa...

Jodå, något är fel. Jag kanske borde strunta i det och minska eller öka lite där det verkar behövas, men jag är rädd att hela den fina kanten med vågor och slutligen snäckor (totalt 13 varv) kommer att se ful och sned ut om jag räknar fel från början. Ett beslut jag inte orkar ta just denna vecka :-).
Och tack för komplimanger däruppe!!