Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

tisdag 14 september 2010

Detta har hänt:

Bernadette (trevande): Ehh... heej?
Teatime (spydigt): Jaa? Och du heter...?
Bernadette: Äh, seriöööst!!! Det var ju inte så länge sen!
Teatime (njuter): Jaha, och jag antar att virkningarna är klara nu då?
Ja, sådär har det låtit i mitt huvud ett bra tag - så jag har inte riktigt nänts skriva på rätt länge. Inget är nämligen klart ännu. Och så har jag påbörjat nåt nytt dessutom...

Barnens tröjor är i alla fall färdigvirkade - nu återstår trådfästning och montering i princip. Min egen dröm i offwhite - ja, den är enarmad än så länge. Måste gå igenom mönstret så jag kommer ihåg var jag var egentligen - hur många gånger jag minskat etc. Jag kom på en smart grej när jag virkade barnens tröjärmar - jag tog ett rutat papper och numrerade varendaste varv på hela den aktuella ärmen. Sen skrev jag hur många maskor det skulle vara på varje varv, och så bockade jag av när jag virkat det. Det var jättebra sen när jag virkade den andra ärmen, så slapp jag räkna ut var jag skulle öka och minska igen. Det blir nog Nobelpris för den upptäckten - i... fysik eventuellt.

Mitt nya projekt är en stickning, kors i taket! En halsduk till Lars, garnet från Estland (inköpt på Syfestivalen i februari). Stickar på relativt grov rundsticka, och garnet ändrar färg på ett supermysigt, höstigt sätt.
Apropå höst - om bara några veckor firas höstens intåg med en helg i juntans sällskap på ett land inte så himla nära mig. Vilken lyx!

Och - kul att vara tillbaka i cyberspace!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha vilket trevligt inlägg. Du har verkligen mycket på gång samtidigt.

bani sa...

Man är inte struken från slacker-listan med bara ett inlägg, så du vet.

h/saltaste bönan sa...

åh,den lilla gröna. jag tänker på den som den lilla sköna.