Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

fredag 1 oktober 2010

Junta på vift

Att åka iväg en hel helg med världens bästa syjunta låter väl som en dröm! Men det är faktiskt verklighet. I eftermiddag sticker vi till Paradiset för att ägna oss åt svåra vedermödor såsom virkning, snicksnack, vindrickning, svampplockning, mackätning - you name it! Någon har hotat med att ta med löparskorna, medan några av oss hotat med att bara virka. På fotot syns kärnan i min packning - virkningen (-arna), vinet, Söderbergsbrödet. Nu ska barnens tröjor tamesjutton bli klara så jag kan få återgå till mina ännu åldrigare UFOn Grandmaster Flash-väskan och Chmanel-koftanTråkigt bara att vi inte blir fulltaliga - men vi får försöka igen när folk inte föder barn, träffar andra kompisar eller vårdar sjuklingar. 
Nu åker jag och köper en säck ved att elda i kakelugnarna med, ni andra får väl mysa på i fjärrvärmen!

2 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Gillar, gillar gillar!!!

Anonym sa...

Härligt!! Ha det kul :)