Ibland känns det som att jag har ett berg av saker att slutföra. Det kan vara allt från oavslutade virkningar till böcker jag borde läsa, för att inte tala om alla idéer jag vill förverkliga. Det är lätt att glömma bort allt som faktiskt färdigställs och bockas av! Den här bloggen får bli min minneshjälp. Välkommen!

fredag 5 november 2010

Teodors tröja...

...är klar sedan ett tag - flitigt använd och omtyckt också! Framåt slutet av tröjskapandet uppenbarade sig några jobbiga hinder - till exempel var jag tvungen att konfronteras med det faktum att tröjan nog var aningens för liten. Nåja, det fanns inte på kartan att jag skulle repa upp den och virka om, så jag uppfann helt enkelt en kil som jag virkade ihop sidosömmarna med. Kilen går ända från ärmslutet ner till midjan, och jag fick tröjan att funka! Jag monterade på ärmarna med lingonrött garn, kantade ärmar, hals och nederkant med samma. Färgkombinationen är helt enkelt lingon mot grön mossa och lingonris! 



Inga kommentarer: